ZWIERCIADŁO
Zwierciadło
Przedstawienie ukazuje uczucia, myśli i intencje sformatowane do wyrazu twarzy i niewerbalnego zachowania. Powyższe dwa formaty wewnętrznych przeżyć człowieka są odpowiedzią na warunki otoczenia w jakich się on znajduje oraz na wspomnienia jakie przywołuje. Twarz i ciało reagują dwojako: krótko i długofalowo. Obie te reakcje są sprzężone zwrotnie z okolicznościami, które je wywołują. Krótkofalowa reakcja twarzy i ciała jest odpowiedzią na obecny stan rzeczywistości, natomiast długofalowa reakcja wynika z przewlekłego stanu wewnętrznego człowieka. Oba te stany przenikają się, wpływając na siebie wzajemnie. Bohaterem “Zwierciadła” jest człowiek postawiony w sytuacji, która wydobywa refleksy jego krótko i długofalowych reakcji, ukazując je przed nim samym. Zdarzenie to skonfrontuje go z obrazem własnych, wewnętrznych przeżyć, zmuszając go do ustosunkowania się do nich. Płynny kształt sytuacji w jakiej się znajdzie wymusi na nim błyskawiczną odpowiedź i ocenę tego wydarzenia, które momentalnie będzie się zmieniać w kontrakcji do niewerbalnego zachowania bohatera.
Scenariusz i reżyseria: Benjamin Gula
Wykonanie: Maciej Ratajczyk
Premiera: 29 kwietnia 2018
recenzja: https://moleteatralne.blogspot.com/2018/09/katarzyna-dominiak-zwierciadlo.html
BŁAGAJĄCE
SONATA BELZEBUBA
WERTER
Zwierciadło
Przedstawienie ukazuje uczucia, myśli i intencje sformatowane do wyrazu twarzy i niewerbalnego zachowania. Powyższe dwa formaty wewnętrznych przeżyć człowieka są odpowiedzią na warunki otoczenia w jakich się on znajduje oraz na wspomnienia jakie przywołuje. Twarz i ciało reagują dwojako: krótko i długofalowo. Obie te reakcje są sprzężone zwrotnie z okolicznościami, które je wywołują. Krótkofalowa reakcja twarzy i ciała jest odpowiedzią na obecny stan rzeczywistości, natomiast długofalowa reakcja wynika z przewlekłego stanu wewnętrznego człowieka. Oba te stany przenikają się, wpływając na siebie wzajemnie. Bohaterem “Zwierciadła” jest człowiek postawiony w sytuacji, która wydobywa refleksy jego krótko i długofalowych reakcji, ukazując je przed nim samym. Zdarzenie to skonfrontuje go z obrazem własnych, wewnętrznych przeżyć, zmuszając go do ustosunkowania się do nich. Płynny kształt sytuacji w jakiej się znajdzie wymusi na nim błyskawiczną odpowiedź i ocenę tego wydarzenia, które momentalnie będzie się zmieniać w kontrakcji do niewerbalnego zachowania bohatera.
Scenariusz i reżyseria: Benjamin Gula
Wykonanie: Maciej Ratajczyk
Premiera: 29 kwietnia 2018
recenzja: https://moleteatralne.blogspot.com/2018/09/katarzyna-dominiak-zwierciadlo.html
BŁAGAJĄCE
"Młoda wdowa z niemowlęciem przy piersi musi uciekać ze swojego kraju. Po długiej tułaczce trafia do domu starej kobiety mieszkającej z córką. Udzielona emigrantom gościna szybko obraca się przeciw nim. Zazdrosna o starą matkę, porzucona przez mężczyznę, bezdzietna córka zabija młodą wdowę, zabierając jej syna. Ten po latach próbuje rozwikłać zagadkę swojego pochodzenia.
W tej wzorowanej na tragedii antycznej sztuce każdy o coś błaga – o miłość, o godność, o prawdę. O dostrzeżenie człowieka w obcym człowieku" .
AUTOR TEKSTU: BASTIEN FOURNIER
Scenariusz i reżyseria: Maciej Ratajczyk
Obsada:
Milena Hościłło
Aleksandra Kobylińska
Paula Rudź
Pomoc techniczna:
Daniel Żmudziński
Marcin Wania
Premiera: 10.12.2016 - Teatr Ósmego Dnia (Poznań) w ramach projektu VI Ofensywa Teatralna "Szwajcaria"
SONATA BELZEBUBA
Scenariusz i Reżyseria: Maciej Ratajczyk
Pomoc przy realizacji scenariusza: Paweł Jaguś
Muzyka: Karol Kubinowski i Piotr Śnieguła
Realizacja świateł: Daniel Parol Żmudziński
Obsada:
Maciej Ratajczyk jako Człowiek
Paweł Jaguś jako Belzebub
Prapremiera: 14.09.2016 - Goleniów
Przedstawienie opowiada o wiecznej tułaczce człowieka pomiędzy ideami a rzeczywistością. Wciąż czegoś szukamy, za czymś podążamy, poszukujemy nowych rozwiązań, jednak zawsze można wymyślić coś bardziej doskonałego. Podążając za tekstem Witkacego próbujemy odnaleźć zapomnianą Sonatę Belzebuba, która być może stanie się rozwiązaniem odwiecznych pytań, które nurtują człowieka. Czy zaprzedasz swoją duszę tak jak Faust? Czy sprzedasz swoją duszę by zobaczyć więcej? Pamiętaj, że wszystko jest iluzją, a wokół Ciebie wiecznie ktoś coś knuje.
WERTER
Wykonanie:
Dominik Murach
Muzyka: Marcin
Styborski
Scenariusz i
reżyseria: Maciej Ratajczyk
Premiera: 07.09.2014
Premiera: 07.09.2014
Werter w
spektaklu Teatru Kingdom of Curvy Fork z człowieka przeistacza się
w jednostkę pamięci, odrzuca swoje ciało i swoje człowieczeństwo
na rzecz pamięci. Główny bohater podróżuje przez świat, w
którym emocje stają się tylko odtwórstwem minionych zdarzeń, to
co dzieje się z tytułowym W. nie ma miejsca w świecie realnym,
jest jedynie iluminacją myśli i niespełnionych marzeń. Miłość,
ból, strach i cierpienie zostają w tle, a głównym wątkiem staje
się zagubienie człowieka w świecie cybernetyki, w świecie
przyszłości. Miejscem akcji jest bliżej nieokreślona przestrzeń,
tam też dochodzi do kulminacji myśli i pamięci. Werter jest tylko
odtwórcą pewnej historii i sam staje się w nim marionetką. Goethe
nie pozostawił W. samego, ofiarował mu przyjaciela Wilhelma, w
naszej wersji najbliższym przyjacielem W. nie jest człowiek, a
pamięć.
„Cierpienia
młodego Wertera” Johanna Wolfganga von Goethego od czasu pierwszej
publikacji, wywoływały w świecie kontrowersje i spory,
jednocześnie ta opowieść była niejednokrotnie inspiracją zarówno
dla twórców literackich i teatralnych. Młodzi ludzie czytając
listy Wertera stawali się jego naśladowcami. Tak i my chcemy dziś
naśladować Wertera, jednak żyjemy w innym świecie więc operujemy
inną formą i innym językiem.
Spektakl jest
eksperymentem. Nie boimy się otwierać na nowe pomysły, odrzucamy
to co narzuca się nam i robimy na przekór. Pragniemy aby nasze
spektakle były materią łączącą różne dziedziny sztuki, takie
jak muzyka, plastyka, media i teatr. Wielokrotnie celowo zamazujemy
część fabularną by to co dzieje się na scenie stworzyło kolaż
obrazów i tekstów. Pozostawiam miejsce na...
Kaszpirowski Medytacja
Opis grupy przygotowany na "Międzynarodowe Spotkania Teatralne Bramat 2011".
Kingdom of Curvy Fork - Czasy świetności imperium przypadły na XV i pierwszą połowę XVI wieku. Państwo jednak istniało dużo wcześniej, niektórzy mędrcy powiadają, że istniało nawet przed samym stworzeniem świata. Charakterystyczną cechą obywateli KCF jest ich absurdalne podejście do rzeczywistości, pędzące z prędkością fotonu obrazy I dźwięki rozczepiają połączenia synaptyczne I pozostawiają w głowie pewne zakodowane informacje. Mędrcy Królestwa CF opowiadają historię całego wszechświata poczynając od stworzenia świata I człowieka a kończąc na marcepanowych tablicach rejestracyjnych które utrudniają oficerom policji odczytanie numeru identyfikacyjnego. Mędrcy ci są niczym nomenklatura binominalna, nie mogą istnieć osobno. Jeden z obywateli KCF w młodości uprawiał z sukcesami boks i podnoszenie ciężarów. Za osiągnięcia sportowe otrzymał tytuł Mistrza Sportu ZSRR. W 1962 roku ukończył Państwowy Instytut Medyczny w Winnicy ze specjalizacjami "lekarz psychiatra" i "lekarz psychoterapeuta". Następnie przez 25 lat pracował jako lekarz w szpitalach psychiatrycznych. W 1987 roku został psychoterapeutą radzieckiej kadry narodowej w podnoszeniu ciężarów – pogratulujmy mu.
Występują:
Dominik Murach
Daniel Żmudziński
Maciej Ratajczyk
Piotr Nykowski
Scenariusz i reżyseria: Maciej Ratajczyk
Premiera:
06.09.2011
CZTERY
Spektakl był prezentowany między innymi na festiwalu Chimera w Olecku (premierowo), oraz na festiwalu KONTRAPUNKT w Szczecinie.
Wykonanie i reżyseria:
Maciej Ratajczyk
Gościnnie:
Mateusz Zadala
Światła:
Sebastian Golanko
Premiera: sierpień 2012, Olecko
TOŻSAMOŚĆ
Spektakl „Tożsamość”
- to podróż po świecie iluzji i fantazji. Oniryczny świat, w
którym jesteśmy zanurzeni pozbawiony jest głównego bohatera. To
co możemy zobaczyć na scenie to kolaż scen, które łączy tylko
jedno słowo, tym słowem jest tożsamość. Przedstawienie zostało
pozbawione jakiejkolwiek konkretnej fabuły, interesuje nas przede
wszystkim aby tekst istniał osobno, nie był dominantą
przedstawienia a jedynie jego częścią składową.
Z jakimi trudnościami
może spotkać się człowiek w nieistniejącej abstrakcyjnej
przestrzeni. Tego właśnie staramy się dowiedzieć. Wysyłamy się
na stacje badawczą na Antarktydę i w kosmos, aby zdobyć tą
wiedzę.
Premiera: lipiec 2013, Skierniewice
Premiera: lipiec 2013, Skierniewice
Obsada:
Dominik Murach
Maciej Ratajczyk
Reżyseria:
Maciej Ratajczyk
Muzyka:
Marcin Styborski
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz